Wydział Inwestycji i Remontów
Dane adresowe
- naczelnik: Grzegorz Kowalski,
pok. nr 6,
(32) 429 59 80, 431 81 04
iir.n@czerwionka-leszczyny.com.pl - kontakt: (32) 429 59 81, 429 59 82, 431 810
iir@czerwionka-leszczyny.com.pl
pok. nr 6,
ul. Aleja Świętej Barbary 6, 44-230 Czerwionka-Leszczyny - godziny urzędowania:
poniedziałek od 7:30 do 17:00
od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:30
piątek od 7:30 do 14:00
Do zadań Wydziału Inwestycji i Remontów należy w szczególności:
- 1) w zakresie przygotowania inwestycji:
- opracowanie propozycji do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego wraz z uzasadnieniem potrzeby ich przygotowania i realizacji oraz określenie szacunkowych kosztów inwestycji,
- przygotowanie wytycznych i danych techniczno – kosztowych, niezbędnych do SIWZ i innych materiałów przetargowych w tym projektów umów, potrzebnych do udzielenia zamówienia publicznego oraz udział w pracach komisji przetargowej,
- opracowanie specyfikacji technicznej i projektu umów na wykonanie dokumentacji i realizację robót budowlanych zadań inwestycyjnych i remontowych nieobjętych Ustawą prawo zamówień publicznych,
- przyjęcie dokumentacji od jednostki projektowej, sprawdzenia jej kompletności i zgodności z podpisaną umową, wniesienie uwag i wyegzekwowanie od jednostki projektowej wymaganych korekt i uzupełnień,
- przygotowanie aneksów do zawartych umów,
- przygotowanie inwestycji gminnych oraz remontów budynków, w których ma siedzibę Urząd Gminy i Miasta, wraz z przynależną infrastrukturą,
- określenie zapotrzebowania na środki finansowe, niezbędne do realizacji inwestycji z propozycją źródeł ich pozyskiwania (własne, dotacje celowe, kredyty, pożyczki). - 2) w zakresie realizacji inwestycji:
- przygotowanie wniosków i innych dokumentów o wydanie pozwolenia na budowę oraz uzyskania prawomocnego pozwolenia i dziennika budowy,
- uzgodnienie harmonogramu realizacji zadań,
- przekazanie wykonawcy placu budowy, prowadzenie nadzoru inwestorskiego siłami własnymi lub na zlecenie oraz kontrola prawidłowości
- przebiegu procesu inwestycyjnego,
- działania koordynacyjne związane z realizacją inwestycji zawartych umów i udzielonych zleceń,
- dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych inwestycji,
- kontrola faktur wykonawców z opisaniem źródeł finansowania i podaniem kwot,
- ewidencja nakładów finansowych ponoszonych na realizację zadań inwestycyjnych,
- egzekwowanie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz terminowego ich zwalniania,
- sporządzanie opracowań dotyczących inwestycji,
- uzyskanie zezwolenia na użytkowanie,
- przygotowanie materiałów niezbędnych do rozliczenia otrzymanych dotacji celowych, pożyczek i kredytów,
- naliczanie kar umownych,
- przygotowanie materiałów do końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego w tym wystawienie dokumentów OT i PT,
- zwoływanie i prowadzenie przeglądów gwarancyjnych,
- zgłaszanie wykonawcy ujawnionych wad i usterek w trakcie użytkowania w okresie gwarancyjnym wraz z kontrolą prawidłowości i terminowości ich usunięcia oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- przygotowanie wymaganych dokumentów w przypadku postępowania sądowego w zakresie wynikającym z przeglądu prowadzonej inwestycji. - 3) archiwizowanie dokumentacji do czasu zakończenia realizacji inwestycji
i okresu gwarancji, a następnie przekazanie jej do archiwum Urzędu, - 4) opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie
zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Czerwionka-Leszczyny UGiM
- Pierwsza publikacja
- Czerwionka-Leszczyny UGiM 2013-11-05 09:17
- Aktualizacja publikacji
- Łukasz Pala 2014-05-21 15:12
- Wytworzenie publikacji
- Pala Łukasz 2014-05-21 15:12
- Zatwierdzenie
- UGiM Czerwionka-Leszczyny 2014-05-21 15:12