godziny urzędowania: poniedziałek od 7:30 do 16:45 od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:15 piątek od 7:30 do 13:45
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
przyjmowanie zawiadomień w sprawie odbycia zgromadzeń,
prowadzenie spraw związanych z repatriacją,
prowadzenie rejestru mieszkańców,
dokonywanie zameldowań na pobyt stały oraz na pobyt czasowy,
dokonywanie wymeldowań z pobytu stałego oraz pobytu czasowego,
przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w sprawach zameldowania decyzją administracyjną, uchylenia czynności materialno-technicznej w postaci wpisu o zameldowaniu bądź wymeldowaniu, wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się,
wydawanie zaświadczeń oraz udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
sporządzanie wykazów dzieci i młodzieży podlegających obowiązkowi szkolnemu,
przyjmowanie wniosków w sprawie nadania numeru PESEL dla osób obowiązanych na podstawie odrębnych przepisów do posiadania tego numeru,
wydawanie dowodów osobistych,
przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
unieważnienie dowodów osobistych,
wprowadzanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych,
wydawanie zaświadczeń oraz udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodem osobistym,
zastrzeganie i cofanie zastrzeżeń numeru PESEL,
wprowadzanie, aktualizowanie i usuwanie danych w Rejestrze Danych Kontaktowych,
wprowadzanie i aktualizowanie danych w Centralnym Rejestrze Wyborców.