naczelnik: Grzegorz Kowalski, pok. nr 6, (32) 429 59 80, 431 81 04 iir.n@czerwionka-leszczyny.com.pl
kontakt: (32) 429 59 81, 429 59 82, 431 810 iir@czerwionka-leszczyny.com.pl pok. nr 6, ul. Aleja Świętej Barbary 6, 44-230 Czerwionka-Leszczyny
godziny urzędowania: poniedziałek od 7:30 do 17:00 od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:30 piątek od 7:30 do 14:00
Do zadań Wydziału Inwestycji i Remontów należy w szczególności:
1) w zakresie przygotowania inwestycji: - opracowanie propozycji do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego wraz z uzasadnieniem potrzeby ich przygotowania i realizacji oraz określenie szacunkowych kosztów inwestycji, - przygotowanie wytycznych i danych techniczno – kosztowych, niezbędnych do SIWZ i innych materiałów przetargowych w tym projektów umów, potrzebnych do udzielenia zamówienia publicznego oraz udział w pracach komisji przetargowej, - opracowanie specyfikacji technicznej i projektu umów na wykonanie dokumentacji i realizację robót budowlanych zadań inwestycyjnych i remontowych nieobjętych Ustawą prawo zamówień publicznych, - przyjęcie dokumentacji od jednostki projektowej, sprawdzenia jej kompletności i zgodności z podpisaną umową, wniesienie uwag i wyegzekwowanie od jednostki projektowej wymaganych korekt i uzupełnień, - przygotowanie aneksów do zawartych umów, - przygotowanie inwestycji gminnych oraz remontów budynków, w których ma siedzibę Urząd Gminy i Miasta, wraz z przynależną infrastrukturą, - określenie zapotrzebowania na środki finansowe, niezbędne do realizacji inwestycji z propozycją źródeł ich pozyskiwania (własne, dotacje celowe, kredyty, pożyczki).
2) w zakresie realizacji inwestycji: - przygotowanie wniosków i innych dokumentów o wydanie pozwolenia na budowę oraz uzyskania prawomocnego pozwolenia i dziennika budowy, - uzgodnienie harmonogramu realizacji zadań, - przekazanie wykonawcy placu budowy, prowadzenie nadzoru inwestorskiego siłami własnymi lub na zlecenie oraz kontrola prawidłowości - przebiegu procesu inwestycyjnego, - działania koordynacyjne związane z realizacją inwestycji zawartych umów i udzielonych zleceń, - dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych inwestycji, - kontrola faktur wykonawców z opisaniem źródeł finansowania i podaniem kwot, - ewidencja nakładów finansowych ponoszonych na realizację zadań inwestycyjnych, - egzekwowanie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz terminowego ich zwalniania, - sporządzanie opracowań dotyczących inwestycji, - uzyskanie zezwolenia na użytkowanie, - przygotowanie materiałów niezbędnych do rozliczenia otrzymanych dotacji celowych, pożyczek i kredytów, - naliczanie kar umownych, - przygotowanie materiałów do końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego w tym wystawienie dokumentów OT i PT, - zwoływanie i prowadzenie przeglądów gwarancyjnych, - zgłaszanie wykonawcy ujawnionych wad i usterek w trakcie użytkowania w okresie gwarancyjnym wraz z kontrolą prawidłowości i terminowości ich usunięcia oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie, - przygotowanie wymaganych dokumentów w przypadku postępowania sądowego w zakresie wynikającym z przeglądu prowadzonej inwestycji.
3) archiwizowanie dokumentacji do czasu zakończenia realizacji inwestycji i okresu gwarancji, a następnie przekazanie jej do archiwum Urzędu,
4) opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi.