naczelnik: magister inżynier Lucyna Król pokój numer 1, +48 32 429 59 90
kontakt: +48 32 429 59 91
pokój 1 ul. Aleja Świętej Barbary 6, 44-230 Czerwionka-Leszczyny
godziny urzędowania:
poniedziałek od 7:30 do 17:00
od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:30
piątek od 7:30 do 14:00
Do zadań Wydziału Planowania Przestrzennego należy w szczególności:
prowadzenie postępowania w sprawie sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
prowadzenie postępowania w sprawie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
prowadzenie postępowań w sprawie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy oraz ewidencja wniosków o dokonanie zmian,
prowadzenie postępowania w sprawie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów górniczych,
sporządzanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,
prowadzenie rejestru sporządzonych wyrysów i wypisów,
przygotowywanie i sporządzanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
stwierdzanie wygaśnięcia ważności decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
wydawanie zaświadczeń odnośnie przeznaczenia terenów zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń,
przygotowywanie i opiniowanie podziału nieruchomości gruntowych,
prowadzenie rejestru wydanych postanowień o podziale nieruchomości,
uzgadnianie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż w zakresie zgodności z planem zagospodarowania przestrzennego,
prowadzenie archiwum spraw planistyczno–urbanistycznych,
prowadzenie archiwum związanego z wydanymi pozwoleniami na budowę,
prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
przyjmowanie zawiadomień o odkryciu w trakcie prowadzonych robót budowlanych lub ziemnych, przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem i niezwłoczne przekazanie ich Śląskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków,
przygotowanie miejskiego programu opieki nad zabytkami,
prowadzenie postępowania związanego z ustalaniem renty planistycznej,
rozpatrywanie roszczeń odszkodowawczych z tytułu uchwalenia planu lub jego zmiany,
współpraca i koordynacja działań związanych z procesem budowlanym pomiędzy województwem, powiatem i gminą, i związkiem gmin i powiatów oraz innymi organami administracji rządowej i samorządowej,
wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem obsługi prac Gminnej Komisji Urbanistyczno–Architektonicznej,
współpraca z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego,
realizacja zadań wymaganych przepisami odrębnymi np. Prawem ochrony środowiska, Prawem budowlanym.