godziny urzędowania: poniedziałek od 7:30 do 17:00 od wtorku do czwartku od 7:30 do 15:30 piątek od 7:30 do 14:00
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
przyjmowanie zawiadomień w sprawie odbycia zgromadzeń,
prowadzenie spraw związanych z repatriacją,
dokonywanie zameldowań na pobyt stały oraz na pobyt czasowy, za wyjątkiem zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia,
dokonywanie wymeldowań z pobytu stałego oraz pobytu czasowego,
prowadzenie rejestru mieszkańców,
przeprowadzanie postępowań wyjaśniających w sprawach zameldowania decyzją administracyjną, uchylenia czynności materialno-technicznej w postaci wpisu o zameldowaniu bądź wymeldowaniu, wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego albo opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się,
udostępnianie danych z rejestru mieszkańców,
wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców,
sporządzanie wykazów dzieci i młodzieży podlegających obowiązkowi szkolnemu,
przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL zgodnie z art. 18 ustawy o ewidencji ludności,
przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych oraz ich wydawanie,
przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
unieważnienie dowodów osobistych,
wprowadzanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych,
udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodem osobistym,
prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych oraz z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi sporządzonej w formie papierowej, przechowywanej w kopertach,
prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców.